Program lojalnościowy 
- czym jest?

Lojalność klientów to zachowanie kupujących, którzy czują się tak przywiązani do Twojej marki, produktu lub usługi, że są skłonni kupować je regularnie lub używać wielokrotnie.
Lojalność klienta jest kluczowa z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze, bezpośrednio przekłada się na Twoje zyski. Powód drugi to nieocenione korzyści marketingowe.

lp - Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych Motivation Direct

Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych Motivation Direct
 
Każda firma jest inna. Prowadzi swoją sprzedaż w odmienny sposób, wykorzystując w tym celu zróżnicowane narzędzia. Każda marka dysponuje również różnym budżetem, dlatego też bardzo ważne jest poznanie dotychczasowego mechanizmu prowadzenia sprzedaży, aby poprzez właściwy program lojalnościowy skutecznie stymulować i systematycznie zwiększać sprzedaż produktów czy usług, a także poprawiać konkurencyjność rynkową firmy.

Aby kompleksowa obsługa programów lojalnościowych była skuteczna i możliwa, konkretny program musi zostać precyzyjnie dopasowany do grupy docelowej, której ma zostać dedykowany. Zrozumienie potencjalnej grupy odbiorców danego programu umożliwia poznanie indywidualnych preferencji i motywacji każdego odbiorcy. Łącząc to z aktualną analizą zachowań klientów (np. za pomocą aplikacji), można precyzyjnie dopasować ofertę produktową do bieżących trendów oraz zachowań odbiorców.

Warto zatem zainwestować w stworzenie idealnego programu, bez względu na to, czy będą to programy lojalnościowe dla klientów indywidualnych, czy też programy lojalnościowe B2B.
 
Motivation Direct to optymalne programy lojalnościowe zarówno dla klientów biznesowych (B2B),
jak i klientów końcowych (B2C). Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych obejmuje:

  • projektowanie i wdrażanie systemu informatycznego do obsługi programu.
  • opracowanie mechanizmów lojalnościowych dopasowanych do działalności Klienta.
  • zarządzanie i obsługę programów lojalnościowych, w tym komunikację z uczestnikami, obsługę reklamacji, realizację nagród, analizę danych i raportowanie wyników.
  • tworzenie i dostarczanie atrakcyjnych nagród, promocji i bonusów dla uczestników programów lojalnościowych, w tym współpracę z dostawcami i partnerami.
  • monitorowanie i optymalizację programów, w tym testowanie i wprowadzanie zmian w celu poprawy skuteczności i satysfakcji uczestników. opracowanie koncepcji graficznej i linii kreatywnej programu.
  • obsługę prawną związaną z wdrożeniem programu w tym opracowanie regulaminu, optymalizacji podatkowej i rozliczenie podatku.

lp - Typy programów lojalnościowych:

Typy programów lojalnościowych:
Nagrody za punkty Punktowy program lojalnościowy Oferuj klientom punkty za dokonywanie zakupów i wymieniaj je na nagrody rzeczowe lub usługi z katalogu.
Zniżki za zakupy Rabatowy program lojalnościowy Oferuj zniżki od cen detalicznych lub hurtowych za określoną ilość zakupów.
Zwracaj pieniądze za zakup Program Money-back Zapewnij zwrot części zapłaconej ceny za zakup określonej ilości produktów lub usług.
Ekskluzywna społeczność Program klubowy Zaoferuj przynależność do elitarnej społeczności z dostępem do ekskluzywnych przywilejów.
Wyższy poziom korzyści Program wielopoziomowy Zachęć uczestników do awansowania na wyższe poziomy. Im wyższy level, tym większe korzyści.
Nagrody za rekomendacje Program referencyjny Zachęć i nagradzaj uczestników za polecania Twojej marki innym klientom.

lp - Moduły w programie lojalnościowym:

Moduły w programie lojalnościowym:

Moduł lojalnościowy

tworzenie i wdrażanie schematów lojalnościowych.

Dzięki rozbudowanemu modułowi do budowania schematów lojalnościowych możesz tworzyć dowolne promocje, kody czy rabaty. Stworzyliśmy go z zamiarem udostępnienia kompleksowego centrum zarządzania programem lojalnościowym. Narzędzie pozwala na elastyczne zarządzanie promocjami, łączenie i wykluczanie ich ze sobą oraz dowolne ich warunkowanie. Moduł do tworzenia i wdrażania niestandardowych schematów lojalnościowych w Twoim biznesie to szerokie możliwości, które zwiększą Twój średni obrót, zachęcając klientów do zakupu większej liczby produktów.

Tworzymy unikalne korzyści dla klientów, generując większą sprzedaż!

Moduł lojalnościowy

Moduł CRM

zarządzanie profilami i uczestnikami programu.

Aby nadążyć za potrzebami klientów i szybkimi zmianami w sposobie komunikacji, zaprojektowaliśmy nowoczesny moduł do zarządzania profilami oraz uczestnikami programu lojalnościowego. Sprawne administrowanie aktualnymi i potencjalnymi klientami jest niezbędnym aspektem w osiągnięciu zamierzonych celów promocyjnych. Koncepcja zarządzania programem lojalnościowym stawia na pierwszym planie relacje z uczestnikiem, gwarantując jednocześnie możliwość opisania klientów w taki sposób, aby w module znalazły się nie tylko dane standardowe, ale również te specyficzne - istotne z punktu widzenia Twojego biznesu.

Dla lepszej identyfikacji i obsługi uczestnika programu lojalnościowego!

Moduł CRM

Moduł raportowy

analiza danych i pomiar wskaźników lojalnościowych.

Moduł raportowy Motivation Direct dostarcza informacji i statystyk na temat skuteczności oraz wyników z prowadzonych kampanii marketingowych. Pozwala również na śledzenie i monitorowanie zachowań oraz reakcji odbiorców, a także na mierzenie wskaźników takich, jak ROI, konwersja, retencja, lojalność, itp. Nasi specjaliści dostarczą Ci wszelkie niezbędne wskazówki i rekomendacje pod kątem możliwości poprawy i optymalizacji Twoich działań marketingowych. Korzystając z naszych rozwiązań raportujących, możesz na bieżąco monitorować działania po stronie wszystkich uczestników programu lojalnościowego oraz śledzić realizację założonych KPI. System analityczno-raportowy dostosowujemy do potrzeb i specyfiki Twojego biznesu, integrując go dodatkowo z dowolnym system finansowym działającym w Twojej firmie. W analizie biznesowej wykorzystujemy platformę MS Power BI. To ujednolicony i skalowalny system zapewniający dostęp do funkcji samoobsługi oraz analizy biznesowej dla przedsiębiorstw. Power BI umożliwia łatwe łączenie się ze źródłami danych, wizualizowanie i odnajdywanie ważnych informacji oraz udostępnianie ich wszystkim użytkownikom.

Zapewnij sobie pełną kontrolę nad prowadzonymi kampaniami marketingowymi!

Moduł raportowy

Moduł komunikacyjny

zintegrowana komunikacja z uczestnikami programu.

Moduł komunikacyjny to nie tylko sprawniejsza obsługa klienta, ale również transparentny przepływ informacji dla każdego uczestnika programu lojalnościowego.

Zintegrowana komunikacji w naszym wykonaniu pozwala na tworzenie i optymalizację kampanii e-mail, SMS, chatbotów, mediów społecznościowych czy reklam i przesyłania ich zarówno do wybranych klientów, konkretnych grup odbiorców, jak i do wszystkich uczestników programu w każdej chwili jego trwania. Moduł komunikacyjnych pozwala na łatwiejszą integrację z innymi narzędziami, takimi jak system CRM, analityka internetowa czy media społecznościowe. Moduł komunikacyjny jest łatwy w użyciu i posiada bogatą bazę wiedzy i wsparcia.

Zautomatyzowane funkcje modułu komunikacyjnego:

  • automatyzacja kampanii e-mail marketingowych dostosowanych do zachowań i preferencji odbiorców, a także do etapu customer journey,
  • automatyzacja komunikacji w mediach społecznościowych poprzez tworzenie i publikowanie treści, monitorowanie i angażowanie się w konwersacje z użytkownikami, a także analizowanie skuteczności działań,
  • automatyzacja generowania i kwalifikowania leadów, dająca możliwość zbieranie i weryfikowanie danych potencjalnych klientów, a następnie przekazywania ich do działu sprzedaży,
  • automatyzacja personalizacji treści na stronie internetowej poprzez m.in. dostosowywanie do profilu i zainteresowań internauty wyświetlanych elementów (nagłówków, obrazów, ofert, rekomendacji produktowych itd.),
  • automatyzacja testowania i optymalizacji umożliwiająca sprawdzanie i porównywanie różnych wersji kampanii, treści czy landing page’ów, a także na wybieranie tych, które przynoszą najlepsze wyniki.
Moduł komunikacyjny

Moduł komunikacyjny Motivation Direct pozwala na integrację z takimi narzędziami jak np. Adobe Experience, Get Response, Freshmail, AWeber czy Active Camapaign.

Podnieś jakość obsługi klientów i zwiększ pozytywny odbiór Twojej firmy wśród uczestników!

Moduł nagrodowy

sklep z nagrodami zawierający nagrody rzeczowe, e-vouchery, karty, czeki BLIK i gadżety

Dzięki rozbudowanemu modułowi do budowania schematów lojalnościowych możesz tworzyć dowolne promocje, kody czy rabaty. Stworzyliśmy go z zamiarem udostępnienia kompleksowego centrum zarządzania programem lojalnościowym. Narzędzie pozwala na elastyczne zarządzanie promocjami, łączenie i wykluczanie ich ze sobą oraz dowolne ich warunkowanie. Moduł do tworzenia i wdrażania niestandardowych schematów lojalnościowych w Twoim biznesie to szerokie możliwości, które zwiększą Twój średni obrót, zachęcając klientów do zakupu większej liczby produktów.

Tworzymy unikalne korzyści dla klientów, generując większą sprzedaż!

Moduł nagrodowy

Moduł szkoleniowy

umożliwia tworzenie szkoleń, quizów, ankiet i konkursów

Nasz moduł szkoleniowy to kompleksowe podejście do e-learningu i dostęp do atrakcyjnych szkoleń, quizów, ankiet oraz konkursów przez Internet. Każdym z oferowanych w ramach modułu elementów możesz zarządzać z poziomu panelu administracyjnego, który daje możliwość dowolnego ich wykorzystywania i konfiguracji. Nasze rozwiązania szkoleniowe to wygoda, nauka zdalna, niskie koszty oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi multimedialnych. Ta forma edukacji pozwala na praktycznie natychmiastową weryfikację zdobytej wiedzy oraz szybki dostęp do uzyskanych danych.

Moduł szkoleniowy, który uczy, bawi i stanowi atrakcyjny benefit dla użytkowników!

Moduł szkoleniowy

Moduł administracyjny

umożliwia kontrolę wszystkich parametrów programu

Panel administracyjny to Twoje centrum dowodzenia, konfiguracji, bieżącej obsługi i monitorowania wyników wdrożonego programu lojalnościowego. Dzięki niemu możliwe jest samodzielne zarządzanie i monitorowanie wszystkich parametrów programu z dowolnego miejsca i na dowolnym nośniku. Moduł administracyjny zapewnia pełną kontrolę nad bazą danych uczestników, zarządzanie promocjami i treścią, komunikacją oraz katalogiem nagród, a także dostęp do raportów i precyzyjnych analiz. Zarządzaj aplikacją lojalnościową i decyduj, co ma się w niej znaleźć.

Ustalaj reguły i zasady, dodawaj nagrody, twórz kupony i wysyłaj powiadomienia z modułem administracyjnym!

Moduł administracyjny

lp - Rodzaje programów lojalnościowych

Rodzaje programów lojalnościowych

Standardowy program lojalnościowy oparty jest z reguły na mechanizmie zbierania punktów, za które uczestnicy otrzymują nagrody. Dostępne są jednak inne rodzaje programów lojalnościowych różniące się między sobą sposobem nagradzania i zasadami uczestnictwa.

  Punktowy program
lojalnościowy

Nadal popularny i często wykorzystywany rodzaj programu lojalnościowego, który oferują swoim klientom m.in. stacje benzynowe czy drogerie. Za każde zakupy uczestnicy programu otrzymują punkty, których liczba najczęściej jest uzależniona od wysokości wydanej kwoty. Im jest ona wyższa, tym więcej punktów otrzymuje uczestnik programu. Punkty są na bieżąco zliczane i można je wymieniać na nagrody rzeczowe, bony rabatowe czy e-vouchery.

W przypadku punktowych programach lojalnościowych uczestnik ma zazwyczaj do dyspozycji katalog nagród, w którym do każdej nagrody przypisana jest określona liczba punktów, jaką należy zebrać, aby ją otrzymać. Tutaj klient sam decyduje o tym, jaki benefit wybierze, jednak warunkiem jest posiadanie wymaganej dla niego liczby punktów.

Chęć zdobycia nagrody stanowi w tym przypadku bezsprzeczną motywację dla uczestnika do robienia coraz częstszych i większych zakupów. Odbiorca punktowego programu lojalnościowego musi posiadać jednak nieograniczony dostęp do swojego stanu punktowego, a także katalogu nagród. Można mu go zapewnić na przykład poprzez aplikację mobilną, w której w dowolnym momencie może zweryfikować, ile punktów potrzebuje, aby otrzymać wybraną nagrodę.

  Klubowy program
lojalnościowy

W tego rodzaju programie lojalnościowym uczestnicy są częścią konkretnej społeczności, co upoważnia ich do dostępu do stałych przywilejów. Z klubowego programu lojalnościowego najczęściej korzystają firmy z branży usługowej, a więc na przykład hotelarskiej czy gastronomicznej. Uczestnik takiego programu może m.in. bezproblemowo anulować rezerwację pokoju hotelowego lub zmienić termin swojego pobytu – klienci będący poza programem nie mają takiej możliwości. Zdarza się również, że klubowy program lojalnościowy jest łączony z programem punktowym. Pozwala to uczestnikom na pełne korzystanie z przywilejów i jednoczesne zbieranie punktów, za które otrzymywać inne benefity.

Klubowy program lojalnościowy daje jego uczestnikom możliwość przynależenia do określonej społeczności, często ekskluzywnej, co niejednokrotnie może wzbudzić w nich poczucia wyjątkowości. To wyjątkowy klub gwarantujący lepsze warunki współpracy niż pozostałym klientom.

  Wielopoziomowy program
lojalnościowy

Ten program lojalnościowy oparty jest zazwyczaj na zbieraniu punktów, podobnie jak w punktowym programie lojalnościowym, z tym że w tym przypadku dodatkowo pojawiają się w nim poziomy uczestnictwa.

Uczestnicy otrzymują punkty nie tylko za zakupy, ale również np. za polecenie danej firmy znajomym, wzięcie udziału w quizie czy wypełnienie ankiety. Zebrane punkty można wymienić na konkretne nagrody, a po osiągnięciu odpowiedniej liczby punktów, zostają dodatkowo zakwalifikowani do kolejnego poziomu programu. Im jest on wyższy, tym atrakcyjniejsze nagrody. Co ważne, aby utrzymać swój status, uczestnik musi zachować swoją aktywność w programie. Jest to typowa strategia wykorzystywana przez firmy, aby podtrzymać zaangażowanie uczestnika programu lojalnościowego.

  Program lojalnościowy
cashback

Program cashback, czyli zwrot środków za zakupy, rządzi się zupełnie innymi prawami niż inne rodzaje programów lojalnościowych. Przede wszystkim uczestnik nie otrzymuje nagród i nie ma dostępu do benefitów, jednak cashback zapewnia inne atrakcyjne warunki uczestnictwa. Klient dokonując zakupu, otrzymuje zwrot części kosztów z tym związanych, a pozyskane w ten sposób środki może przeznaczyć na kolejne zakupy (przykładem takiego programu jest Program lojalnościowy Smolar). Nie może jednak wypłacić zdobytych w programie środków i przeznaczyć ich na dowolny cel. Środki mogą być przeznaczone wyłącznie na produkty lub usługi oferowane przez organizatora programu lojalnościowego cashback.

To organizator programu decyduje o sposobie zwrotu środków pieniężnych (np. 10% za każde wydane 100 zł), a także o tym w jaki sposób mogą być one wykorzystane – koniecznie przy kolejnych zakupach lub w dowolnym momencie, po uzbieraniu odpowiednich środków na zakup droższej rzeczy. Jednak w przypadku programu lojalnościowego cashback, uczestnik zyskuje realną możliwość zakupu kolejnych produktów o wiele taniej.

  Abonamentowy program
lojalnościowy

Ten program lojalnościowy wymaga od klienta konieczności zapłaty zazwyczaj niewielkiej kwoty za uczestnictwo w nim. Taka opłata musi być na tyle niska, aby uczestnik, uiszczając ją, miał pewność, że korzystając z przywilejów tego programu ta kwota zwróci mu się z nawiązką. Płaci więc on za benefity, do których zyskuje dostęp jako uczestnik programu. Abonamentowe programy lojalnościowe przykłady to na pewno program Empik Premium, w który uczestnik opłacając abonament nie musi płacić np. za przesyłkę, otrzymuje prawo do zniżek w sklepach stacjonarnych i online, a także bezpłatny dostęp do bazy e-booków i audiobooków. Firma wybierająca abonamentowy program lojalnościowy musi zapewnić jego uczestnikom kilkakrotnie niższą opłatę abonamentową, niż może on zaoszczędzić.

lp - Programy lojalnościowe dla firm

Programy lojalnościowe dla firm

Jeżeli klienci doceniają daną markę, dokonując u niej systematycznych zakupów, również marka może docenić ich obecność i jednocześnie zmotywować kupujących do jeszcze większej aktywności za pomocą dedykowanego programu lojalnościowego. Dzięki niemu uczestnicy mogą liczyć na realne oszczędności lub dodatkowe bonusy, w postaci ciekawych nagród. Program lojalnościowy dla firm to doskonałe narzędzie, które pomaga zbudować głębsze relacje z klientami, w których emocje odgrywają zazwyczaj pierwszoplanową rolę.

  Programy lojalnościowe
B2B

Programy lojalnościowe B2B (Business to Business) to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do budowania trwałych relacji z kontrahentami biznesowymi. Programy partnerskie i lojalnościowe B2B kierowane są m.in. do pośredników sprzedaży, dystrybutorów, hurtowni, sprzedawców, przedstawicieli handlowych czy doradców. Ich istotą jest motywacja na podstawie katalogów nagród oraz wartości dodanych jak np. przynależność do elitarnej grupy, ułatwienia kontaktu z firmą, wsparcie handlowe i reklamowe, dostęp do wiedzy, udział w eventach oraz szkoleniach.

  Programy lojalnościowe
B2C

Program lojalnościowy B2C (Business to Customer) stanowi opłacalną inwestycję przynoszącą firmie wymierne korzyści. Nowoczesne programy lojalnościowe B2C budują zaufanie i przywiązanie do marki oraz jej produktów, a także wpływają na konkretne decyzje zakupowe klientów. Systemy lojalnościowe umożliwiają również nawiązywanie długofalowych relacji, opartych na zaangażowaniu i wynikających z nich przywilejów. Atrakcyjny program lojalnościowy sprawi, że klienci będą chętniej i częściej wybierać ofertę firmy-organizatora niż konkurencji, a rekomendacje zadowolonych uczestników wśród znajomych są jedną z najtańszych i zarazem najskuteczniejszych form reklamy.

  Programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Dzięki narzędziom umożliwiającym identyfikację właścicieli papierów wartościowych spółki giełdowe mogą aktywizować swoich akcjonariuszy, nawiązując z nimi bezpośrednią komunikację i oferując programy lojalnościowe. Tego rodzaju programy to najczęściej pakiet korzyści skierowany do akcjonariuszy najbardziej zaangażowanych w działalność danej spółki. Programy lojalnościowe dla akcjonariuszy pozwalają budować stabilny i długoterminowy akcjonariat, a także podtrzymywać relacje inwestorskie na rynku kapitałowym. Wśród oferowanych korzyści za uczestnictwo w programie są produkty lub usługi danej firmy. Mogą to być również zachęty finansowe, np. rabaty na ofertę firmy, reinwestycje dywidendy na korzystnych warunkach, a także gratyfikacje niepieniężne (np. zaproszenia do udziału w wydarzeniach organizowanych przez spółkę czy pierwszeństwo w dostępie do limitowanej oferty produktowej).

lp - Czym różni się program lojalnościowy od programu motywacyjnego?

Czym różni się program lojalnościowy od programu motywacyjnego?

Programy lojalnościowe i motywacyjne to nie tylko zróżnicowane modele promocyjne oparte m.in. na kartach czy mobilnych aplikacjach. Dzisiaj oba programy postrzegane są jako skuteczne narzędzia do nagradzania, a także zwiększania efektywności zarówno wśród klientów, jak i pracowników.
Motivation Direct to dostawca kompleksowej oferty programów lojalnościowy i motywacyjnych, które pozwolą Ci nie tylko zwiększyć sprzedaż i zyskać nowych klientów, zmotywować swoich pracowników i partnerów biznesowych, ale także zbudować świadomość marki w oczach klientów i kontrahentów.

Skuteczne programy lojalnościowe Motivation Direct

Każda firma ma określony cel biznesowy, do którego dąży. Sprawny program lojalnościowy zapewni Twoim klientom i kontrahentom wymierne korzyści oraz zbuduje ich lojalność wokół Twojej marki. Tworzymy i obsługujemy skuteczne programy lojalnościowe z obszaru B2B i B2C zarówno w handlu tradycyjnym, jak i cyfrowym. Zapewniamy profesjonalne wsparcie na każdym etapie projektowania i wdrażania programu, od audytu możliwości organizacyjno-technologicznych Twojej firmy, po dobór optymalnego rodzaju programu.
Systemy lojalnościowe są o tyle wartościowe dla Twojej marki, że przyczyniają się do zauważalnego wzrostu sprzedaży. Przy ich pomocy i za pośrednictwem swoich pracowników będziesz w stanie uzyskać oczekiwane rezultaty biznesowe oraz wizerunkowe.
Postaw na najlepsze programy lojalnościowe tworzone przez profesjonalistów z Motivation Direct. Nasze systemy lojalnościowy to klucz do wyjątkowych nagród dla Twoich klientów!

Inspirujące programy motywacyjne Motivation Direct

Tworzone w Motivation Direct nowoczesne programy motywacyjne 
i uznaniowe możesz wykorzystać w celu zwiększenia motywacji swoich pracowników oraz poszerzenia ich wiedzy biznesowej. Zaprojektowane przez nas systemy motywacyjne dla pracowników mają przede wszystkim na celu wzbudzenie w nich chęci do podjęcia zwiększonych wysiłków na rzecz Twojej firmy, wzmocnienie kreatywnego myślenia, poprawy kompetencji oraz pogłębienia wiedzy. Na każdym etapie uzyskasz wsparcie i fachowe doradztwo naszych specjalistów.

Twój sukces, nasza nagroda! Odkryj programy motywacyjne Motivation Direct i zaoferuj wspaniałe benefity swoim pracownikom za ich pracę!

lp - Programy lojalnościowe w marketingu

Programy lojalnościowe
w marketingu

Programy lojalnościowe marketing to rodzaj promocji, której głównym założeniem jest przede wszystkim zdobywanie nowych oraz utrzymanie dotychczasowych klientów. To budowanie pozytywnych relacji z uczestnikami poprzez nagradzanie ich właściwych zachowań zakupowych. Marketing lojalnościowy nagradza zatem stałych, lojalnych klientów, skłaniając ich do dokonywania kolejnych zakupów od konkretnej marki.

Programy lojalnościowe w marketingu

Marketing lojalnościowy stosuje się obecnie zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-biznesie. Programy lojalnościowe w Polsce kojarzone były do niedawna głównie ze stacjami paliw i hipermarketami. Obecnie, aby zatrzymać klientów, taki model promocyjny stosują praktycznie wszystkie branże i formy działalności – od małych sklepików, poprzez biura podróży czy lokale gastronomiczne, aż po sklepy działające w e-commerce. Wykorzystują w tym celu różnego rodzaju narzędzia i metody marketingu lojalnościowego.

Jednymi z pierwszych narzędzi marketingu lojalnościowego były szeroko rozumiane gadżety, czyli nagrody rzeczowe, które klient otrzymywał po dokonaniu zakupu na określoną kwotę. Dużą popularnością również cieszą się nadal wszelkiego rodzaju programy bonusowe, w których za dokonywanie systematycznych zakupów konsument nagradzany jest znaczkami, które może później wymienić na konkretną nagrodę. Do innych narzędzi marketingu lojalnościowego można zaliczyć także m.in. gratisy dołączane do zakupów dla stałych klientów, karty kolekcjonerskie czy kupony zniżkowe na kolejne zakupy.

Dziś kluczowym staje się marketing lojalnościowy w e-commerce. Aby zachęcić klientów do ponownego skorzystania z oferty asortymentowej, sklepy internetowe wykorzystują coraz więcej rozwiązań z marketingu lojalnościowego. Niektóre e-sklepy oferują swoim najbardziej wartościowym i lojalnym klientom na przykład darmowe dostarczenie towaru oraz możliwość jego zwrotu, bez ponoszenia przez kupującego dodatkowych kosztów. Jeszcze inne sklepy z sektora e-commerce tworzą programy lojalnościowe dla klientów, dzięki którym każdy następny zakup pozwala im zwiększyć pulę zbieranych punktów (które mogą wymienić na atrakcyjny rabat lub za ich pomocą skorzystać z promocyjnej oferty). Wiele sklepów internetowych udostępnia także swym klientom limitowane oferty, dostępne wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników, lub powitalny rabat na pierwsze zakupy.

Marketing lojalnościowy zapewnia wiele korzyści, głównie sprzedającym. Dzięki niemu przedsiębiorcy prowadzący swój biznes za pośrednictwem internetu są w stanie zwiększyć poziom sprzedaży i jednocześnie zbudować pozytywny wizerunek swej marki. Nie zapominajmy jednak o klientach, którzy robiąc regularne zakupy u danego sprzedawcy, mogą liczyć na dodatkowe rabaty oraz korzystne warunki kupna oferowanego przez niego asortymentu.

lp - Do kogo kierować programy lojalnościowe?

Do kogo kierować programy lojalnościowe?

Świadomi przedsiębiorcy oraz marketerzy zapewne doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest precyzyjne określenie grupy docelowej, do której kierowane będą działania marketingowe.

Mianem grupy docelowej określa się osoby spełniające konkretne kryteria społeczno-demograficzne. Nieodzowne będzie także określenie tzw. archetypu klienta idealnego.

Przykładowo grupą docelową sklepów z asortymentem budowlanym mogą być w głównej mierze mężczyźni, natomiast w przypadku salonu kosmetycznego swoje komunikaty marketingowe sprzedawca będzie kierował przede wszystkim do kobiet w wieku średnim. Precyzyjne określenie adresata programu lojalnościowego daje z kolei możliwość odpowiedniego wyboru funkcji oraz nagród w programie lojalnościowym.

Dlaczego jest to takie ważne? Grupa docelowa ułatwia podjęcie decyzji, czy chcesz oprzeć swój program wyłącznie na kuponach rabatowych, zniżkach na określone produkty, czy też na systemie punktowym.

lp - Jak dobrać grupę docelową?

Jak dobrać grupę docelową?

Grupa docelowa może być zróżnicowana w zależności od formy i rodzaju prowadzonego biznesu. Może obejmować różne grupy wiekowe, kobiety lub mężczyzn, rozmaite zainteresowania, a także odmienne zachowania zakupowe. Ważne jest jednak, aby jak najdokładniej poznać swoją grupę docelową, postawić się w jej położeniu i zrozumieć, jakie korzyści przyniesie jej konkretny program lojalnościowy. Pomóc w tym może na przykład prawidłowo wykonana analiza RFM.

Warto zastanowić się, czy dany program lojalnościowy ma być produktem masowym, czy przekazem skierowanym wyłącznie do konkretnej, precyzyjnie wyłowionej grupy klientów. To istotne 
m.in. z punktu widzenia całkowitych kosztów programu.

Grupa docelowa może być zróżnicowana w zależności od formy i rodzaju prowadzonego biznesu. Może obejmować różne grupy wiekowe, kobiety lub mężczyzn, rozmaite zainteresowania, a także odmienne zachowania zakupowe. Ważne jest jednak, aby jak najdokładniej poznać swoją grupę docelową, postawić się w jej położeniu i zrozumieć, jakie korzyści przyniesie jej konkretny program lojalnościowy. Pomóc w tym może na przykład prawidłowo wykonana analiza RFM.

Przy okazji poznawania swojej grupy docelowej warto również zastanowić się nad tym, jakie benefity zostaną zaoferowane klientom. Przykładowe korzyści to:

  • rabaty na kolejne zakupy,
  • punkty zbierane za zakupy, które można następnie wymienić na nagrody,
  • specjalne oferty dla członków programu 
lojalnościowego,
  • zapewnienie uczestnikom dostępu do przedpremierowych wydarzeń oraz nowości w ofercie produktowej/usługowej,
  • możliwość wzięcia udziału w różnych konkursach czy loteriach.

Ważne jest, aby wybrać takie nagrody, które będą związane z danym produktem lub branżą, w której działa firma przygotowująca program lojalnościowy. Dzięki temu odbiorcy zyskają dodatkową motywację, aby korzystać z jej usług lub produktów.

Definiując grupę docelową i poznają, czego pragną (szukają) klienci, można przystąpić do zaprojektowania programu lojalnościowego, który będzie dla nich atrakcyjny i skłoni uczestników do systematycznych zakupów.

lp - Programy lojalnościowe czy warto je stosować?

Programy lojalnościowe
czy warto je stosować?

Badania pokazują, że nawet połowa Polaków aktywnie uczestniczy w różnego rodzaju akcjach lojalnościowych. Zazwyczaj są to programy oparte na posiadaniu karty stałego klienta danego sklepu. Daje to bez wątpienia olbrzymi potencjał z realizacji tego typu rozwiązań marketingowych.

Programy lojalnościowe dla firm spełnią swoją funkcję zarówno w mniejszych, średnich, jak i dużych firmach. Oczywiście duże marki mają większą możliwość organizowania programów lojalnościowych dla swych klientów, jednak 
i właściciele mniejszych sklepów powinni, a nawet muszą korzystać z tego typu aktywizacji swoich odbiorców. Pozwoli im to zbudować trwałe i pozytywne relacje z klientami, a także umożliwi znaczne zwiększenie swojej sprzedaży.


Pozytywna reakcja na program lojalnościowy, o który zrobi się głośno, to także możliwość dotarcia do nowych klientów. Zwabieni atrakcyjnymi nagrodami, będą nawet skłonni do zmiany swoich przyzwyczajeń zakupowych na rzecz organizatora programu, który w przeciwieństwie do innych marek (nieposiadających programu lojalnościowego) zaoferuje im dodatkowe premie za zakupy.

Należy również pamiętać, że zastosowanie różnych kombinacji premiowych, polegających na przykład na zwiększaniu liczby zdobytych punktów poprzez zakup nie jednego, a dwóch identycznych produktów, pozytywnie odbije się na zwiększeniu wartości średniego koszyka zakupowego. Mówiąc w skrócie, konsument zostawi u organizatora programu lojalnościowego więcej pieniędzy.

lp - Jakie korzyści płyną z programu lojalnościowego?

Jakie korzyści płyną z programu
lojalnościowego?

Lojalność klienta przekłada się na jego satysfakcję i odwrotnie, motywując konsumenta do utrzymywania z daną firmą stałych relacji. Program lojalnościowy dostarcza zatem korzyści obu stronom, co staje się szczególnie istotne, gdy klient jest dla danej marki nie tylko źródłem zysku, ale także partnera, którego zadowolenie i satysfakcja są w dzisiejszym świecie biznesowym kluczowe.

Kluczowe zalety programów lojalnościowych
Zwiększenie
dochodów
Poprawa
reputacji
marki
Lepsza
konwersja
Dostęp do
wiarygodnych
informacji
o zachowaniu kupującego
Wyższy
poziom
zadowolenia
klientów
Przede wszystkim zadowolony
klient

Dzisiejszy konsument, dokonując swoich decyzji zakupowych, nie bierze już pod uwagę wyłącznie ceny, która jeszcze do niedawna była podstawowym czynnikiem podejmowania decyzji o zakupie produktu od konkretnej firmy. Współczesny konsument to o wiele bardziej świadomy kupujący, który chce nawiązać z konkretną marką silniejszą relację. Coraz istotniejsze stają się dla niego wspólne wartości, w tym również odczuwalne zaangażowanie firmy w budowaniu z nim więzi.

Program lojalnościowy jest więc swoistym podziękowanie za powierzone zaufanie i motywacją do robienia dalszych zakupów, co sprawia, że satysfakcja klienta rośnie nie tyle z samego produktu, który zakupił, ile z udanej współpracy z daną marką.

Zrozumienie
dla wyższych cen

Zadowolony z programu lojalnościowego klient jest w stanie zapłacić więcej za produkt lub usługę. Jest to oznaką pewności, że otrzyma produkt, którego szuka oraz który spełnia jego oczekiwania. Zaspokaja w ten sposób swoje zakupowe potrzeby i zyskuje poczucie, że dana marka nigdy go nie zawiedzie.

Precyzyjniejsze dopasowanie
grupy docelowej

Program lojalnościowy dla firm pozwala lepiej poznać grupę docelową marki, ponieważ przystępują do niego konkretni uczestnicy o określonych cechach. Jest to więc niebywała okazja do tego, aby dana firma mogła szybko i sprawnie udoskonalić swoją ofertę, która jeszcze lepiej zaspokoi preferencje.

Program lojalnościowy zapewnia również cenne informacje na temat najczęściej i najrzadziej kupowanych produktów, czyli tych cieszących się mniejszą oraz większą popularnością. Pozwala to skrupulatnie ocenić grupę produktów, które warto rozwijać, a tym samy poświęcić im więcej uwagi. Warto pamiętać, że oferta spersonalizowana pod profil konkretnego klienta sprzedaje się o wiele lepiej i częściej, przez co generuje większe dochody. Daje to również poczucie odbiorcy, że marka zaspokaja wszystkie jego potrzeby i doskonale wie, co jest dla niego najlepsze.

Silniejsza pozycja
rynkowa

Oparcie swojej strategii marketingowej wyłącznie na sporadycznych kampaniach promocyjnych i okazjonalnych klientach niesie ze sobą spore ryzyko, że klient poszuka alternatywy dla firmy niezapewniającej mu żadnych promocji czy rabatów. W takiej sytuacji całkiem możliwe jest, że konkurencja opierające swoje działania na programie lojalnościowym, nawiąże stałą relację z zawiedzionym klientem. W ten sposób otrzyma on swobodny dostęp do atrakcyjnych ofert, a także zyska poczucie, że jest ważny dla tego sprzedawcy. Reguła jest prosta – gdy jedna firma traci klienta, zyskuje go druga. Program lojalnościowy skutecznie eliminuje tego typu sytuacje.

Uwiarygadniająca akcja
promocyjna

Klient, który jest zadowolony z usług konkretnej marki, chętniej dzieli się z innymi swoją opinią o niej. Taka rekomendacja stanowi najlepszą promocję firmy wśród potencjalnych klientów, stając się najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o niej. Pozytywne rekomendacje programu lojalnościowego sprawiają, że chcą zaufać jego organizatorowi i pozostać z nim na dłużej.

Co więcej, lojalny klient angażuje się w promocję marki, stając się jej orędownikiem. Program lojalnościowy buduje więc bazę ambasadorów firmy, która pozostanie dla niej na długi czas najbardziej wiarygodną promocją. Niezdecydowany klient zawsze szuka potwierdzenia, że warto podjąć współpracę z tą właśnie marką.

Większa sprzedaż,
większy zysk

Program lojalnościowy dla klientów to bez wątpienia większa motywacja do kolejnego zakupu. Nagrody, które otrzymują za wydane pieniądze czy systematyczność w korzystaniu z oferty, dodatkowo motywują konsumentów do jeszcze częstszego kontaktu z marką.

Jeżeli klient wie, że otrzyma upominek lub atrakcyjną zniżkę na kolejne zakupy po spełnieniu określonych kryteriów, będzie zamawiał częściej i więcej. Program lojalnościowy to ogromna zachęta do kupowania większej liczby produktów i częstszego korzystania z usług sklepu. Przynosi to zdecydowany wzrost zysków ze sprzedaży i nie tylko. Warunek jest tylko jeden - nagroda musi mieć wartość odpowiadającą zaangażowaniu kupującego i powinna odpowiadać jego oczekiwaniom, preferencjom i potrzebom.

Wzrost liczby
klientów

Każda firma powinna wychodzić z założenia, że zarówno dotychczasowy, jak i nowy klient jest równie ważny. Program lojalnościowy to skuteczne narzędzie do zatrzymywania stałych uczestników, a także pozwala na dotarcie do szerszego grona nowych, potencjalnych kupujących.

Promocja programu lojalnościowe to doskonały sposób na zakomunikowanie, że warto podjąć współpracę z daną marką. Właściwie przygotowana i oferująca atrakcyjne benefity promocja to niejednokrotnie dodatkowa zachęta dla niezdecydowanego konsumenta, aby dokonał pierwszego zakupu lub na przykład zapisał się do newslettera. Odpowiednia nagroda zawsze motywuje, pomagając w podjęciu decyzji o wyborze tej, a nie innej firmy. Program lojalnościowy to jasny przekaz, że ta konkretna marka zapewnia coś więcej niż konkurencja.

Mniejsze
koszty

Im więcej stałych klientów, tym mniej pieniędzy należy wydać na ich obsługę. Wypracowana między klientem a daną marką relacja umożliwia poznanie jego oczekiwań i preferencji. To także świetny sposób na skuteczną komunikację. Program lojalnościowy to nie tylko mniejsze koszty, ale również oszczędność czasu.

Warto pamiętać o tym, że najczęściej nowi klienci mają znacznie więcej pytań i problemów, które muszą zostać rozwiązane szybko i skutecznie. Z kolei lojalny klient ma o wiele mniej wątpliwości oraz pilnych kwestii do rozwiązania związanych z konkretną usługą czy produktem. Nie jest to jednak równoznaczne z tym, że nowy klient jest mniej istotny dla marki. Wręcz przeciwnie, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że każdy nowy uczestnik przy dobrym programie lojalnościowym stanie się stałym klientem.

lp - Programy lojalnościowe 
przykłady

Programy lojalnościowe
przykłady

Motivation Direct przygotował dla marki Shell zintegrowany program lojalnościowy i motywacyjny skierowany do partnerów biznesowych koncernu. Są nimi przede wszystkim warsztaty, dystrybutorzy oraz pracownicy obu tych podmiotów.

Uczestnicy Klubu Partnerów Shell mają do dyspozycji starannie przemyślaną mechanikę programu, prosty i intuicyjny interfejs, który doskonale współpracuje z urządzeniami mobilnymi, a także posiada atrakcyjny projekt graficzny, specjalną, wymienialną na nagrody walutę. Dostępna jest również szeroka gama aktywności w formie ankiet lub quizów. Klub Partnerów Shell to wymierne korzyści zarówno dla uczestników programu, jak i dla samej marki. Program lojalnościowy „Turbo Nagrody” stworzony przez Motivation Direct dla BGŻ BNP Paribas, został skierowany do partnerów biznesowych banku. Program „Turbo Nagrody” nagradzał uczestników, którzy sprzedali kredyt lub ubezpieczenie kredytu. Każda z osób, która zebrała określoną liczbę punktów, mogła wymienić je na szereg wartościowych nagród dostępnych w katalogu.


Programy lojalnościowe w Polsce

pojawiły się w 1999 roku. Pierwsze programy lojalnościowe  zapewniały jedynie możliwość zbierania punktów. Później na rynku pojawiły się systemy rabatowe. Kolejnym rozwiązaniem były kompleksowe programy lojalnościowe. Najnowszą formą tych narzędzi promocyjnych są akcje typu money-back (cashback), w przypadku których uczestnicy wykazują zarówno bardzo duże zainteresowanie, jak i zaangażowanie.

Programy lojalnościowe za granicą

to przede wszystkim programy lojalnościowe dla obywateli (PR) lub programy lojalnościowe dla pracowników (ERP). Są to głównie rozwiązania, które nagradzają uczestników za ich lojalność wobec danej firmy, organizacji czy instytucji. Programy lojalnościowe typu PR są zazwyczaj oferowane przez duże organizacje jak hotele, linie lotnicze, banki itp. Z kolei programy ERP to programy wybierane najczęściej przez pracodawców dla pracowników.

Programy lojalnościowe w hotelach

najczęściej przybierają formę karty lojalnościowej, która pozwala uczestnikom/gościom dołączyć do ekskluzywnego grona stałych klientów, przez co mogą liczyć na specjalne benefity (tzw. karta stałego klienta). Karty lojalnościowe hoteli są formą gratyfikacji zarówno osób prywatnych, jak i firm czy instytucji, które regularnie korzystają z oferty danego obiektu hotelowego. Karty lojalnościowe są to najczęściej plastikowe blankiety, przypominające standardowe karty płatnicze. Coraz częściej jednak hotele udostępniają swym stałym klientom możliwość korzystania z aplikacji mobilnej oraz weryfikacji danych w obiekcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu korzystanie z programu lojalnościowego jest o wiele prostsze i wygodniejsze. Zaufanie stałych klientów wynagradzane jest specjalnymi ofertami, atrakcyjnymi zniżkami na usługi lub specjalnymi przywilejami.

Programy lojalnościowe stacji paliw

w Polsce mają najwyższy odsetek uczestników aktywnych i bardzo aktywnych. Według badań Monitora Programów Lojalnościowych aż 94% wszystkich uczestników deklaruje, że korzysta z programu w sposób aktywny lub bardzo aktywny. Najdłużej działającymi na Polskim rynku programami lojalnościowymi są rozwiązania oferowane przez sieć Orlen oraz Shell. W zasadzie ich historia sięga jeszcze XX wieku. Najmłodszym, uruchomionym w 2019 r., jest program Driver Club sieci Amic. Obecnie praktycznie wszystkie stacje paliw oferują aplikacje mobilne zamiast kart lojalnościowych, w których uczestnicy mogą zbierać różnego rodzaju benefity (najczęściej punkty) za wykonywane transakcje, a następnie wymieniać je na nagrody i inne korzyści.

Programy lojalnościowe linii lotniczych

Zniżki na bilety lotnicze, vouchery, możliwość korzystania z lotniskowych stref VIP – to tylko niektóre z korzyści, jakie przysługują uczestnikom programów lojalnościowych przewoźników lotniczych. Są to bardzo proste w obsłudze programy. Jedyne, co należy zrobić, to założyć profil indywidualny lub firmowy w danej linii lotniczej, a następnie pilnować naliczania punktów i zdecydować, jak i kiedy zostaną one spożytkowane. Co istotne, punkty za przelot mogą być naliczane zarówno na koncie indywidualnym, jak i firmowym. Taką możliwość zapewnia np. program Miles&More (program największego związku lotniczego Star Alliance, do którego należy m.in. LOT, Lufthansa, Air Canada, United, TAP Portugal czy Scandinavian Airlines).

lp - Programy lojalnościowe 
najpopularniejsze mity

Programy lojalnościowe
najpopularniejsze mity.
1
Wysoki koszt programu lojalnościowego
Aby zdobyć lojalność klientów, wcale nie trzeba przeznaczać na ten cel ogromnych sum. To firma sama ustala, ile chce wydać na dany program lojalnościowy. Można bez przeszkód stworzyć angażujący i przynoszący odpowiednie zyski program lojalnościowy, który będzie dobrym rozwiązaniem zwiększającym zaangażowanie klientów w sprzedaż oraz świetnym motywatorem dla nowych klientów do korzystania z oferty firmy.
2
Dowolna gratyfikacja
Zapewnienie jakiejkolwiek nagrody w programie lojalnościowym to żadna motywacja dla klienta, aby wziął w nim udział. Gratyfikacja musi wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy i jednocześnie odpowiadać potrzebom rynku. Należy pamiętać, że każdy klient jest inny, ma odmienne preferencje i potrzeby. Do programów lojalnościowych warto więc przygotować obszerny katalog nagród, który uwzględnia przede wszystkim potrzeby grupy docelowej.
3
Gwarantowana nagroda
Aby przekonać klienta do udziału w programie, sama gwarancja otrzymania przez niego nagrody nie wystarczy. Gratyfikacja musi przede wszystkim spełniać oczekiwania klienta. Każdy konsument jest inny, ma odmienne potrzeby, preferencje i marzenia.
4
Wystarczą atrakcyjne nagrody dla zachowania zainteresowania programem
Niestety atrakcyjne nagrody to nie wszystko i nie zbudują trwałej relacji z uczestnikami programu. Na pewno przyciągną uwagę, jednak w dłuższej perspektywie konieczna będzie prawidłowo poprowadzona komunikacja. Musi być ona przede wszystkim klarowna, spersonalizowana i właściwie dopasowana do grupy docelowej. W przypadku zróżnicowanej grupy warto przekaz rozszerzyć o stronę internetową, e-maile, wiadomości SMS oraz poprzez umożliwienie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem marki. Jasno sprecyzowane zadania i zasady programu eliminują ryzyko pojawienia się dodatkowych pytań, a uczestnicy będą mogli bez przeszkód przystąpić do realizacji wyznaczonych celów.
5
Program lojalnościowy to rzecz prosta do samodzielnego wykonania
Program lojalnościowy prowadzony na szeroką skalę nie jest rzeczą łatwą do wykonania. Wręcz przeciwnie. Program lojalnościowy to skomplikowane przedsięwzięcie logistyczne, gdzie konieczna jest uważna analiza swoich możliwości w tym zakresie. Niezbędna jest odpowiednia wiedza, doświadczenie oraz czas, a także właściwe zaplecze techniczne do skutecznej realizacji założonych celów. Jeśli zasoby firmy są niewystarczające, z pomocą mogą przyjść specjalizujący się w budowaniu lojalności profesjonaliści z Motivation Direct.
6
Uniwersalność programu lojalnościowego
Program lojalnościowy powinien być idealnie dopasowany do celów i oczekiwań związanych z działaniami marketingowymi konkretnej firmy. Nie istnieje więc jeden uniwersalny program lojalnościowy. Niejednokrotnie najlepszym wyjściem jest skorzystanie z pomocy doświadczonych specjalistów z branży, aby to oni przygotowali i poprowadzili program lojalnościowy. Powierzenie tego zadania profesjonalistom zwielokrotni szansę na osiągnięcie końcowego sukcesu. To również holistyczne podejście do tematu i przygotowanie programu „szyty na miarę” dla konkretnego rodzaju prowadzonej działalności.

lp - Formy obsługi programów 
lojalnościowych

Formy obsługi programów
lojalnościowych

Lojalnościowa aplikacja mobilna

Obsługa programów lojalnościowych może przybierać kilka podstawowych form. Najwygodniejszą i zarazem najnowocześniejszą z nich są lojalnościowe aplikacje mobilne. Takie rozwiązanie jest wyjątkowo korzystne zarówno z punktu widzenia firmy, jak i odbiorcy programu. Program lojalnościowy obsługiwany w formie aplikacji to komfort użytkowania oraz szybki dostęp do niezbędnych informacji związanych z programem (np. ilości punktów, daty ostatnich zakupów itp.). Aplikacja mobilna zapewnia również możliwość odbierania i wysyłania powiadomień push, które są w stanie jeszcze skuteczniej zbudować pozytywne relacje z uczestnikiem programu.

Specjalna karta lojalnościowa

Inną popularną formę obsługi programu lojalnościowego stanowią specjalne karty lojalnościowe, na których uczestnik gromadzi punkty. Takie karty są znacznie wygodniejszym i dużo tańszym rozwiązaniem w obsłudze niż tradycyjne papierowe książeczki, w ramach których użytkownik zbiera się pieczątki czy naklejki.

lp - Program lojalnościowy
jak stworzyć?

Program lojalnościowy
jak stworzyć?

Tworzenie programu lojalnościowego należy zainicjować przez dogłębną analizę praktyk sprzedażowych danej firmy i zidentyfikowaniu ich najsłabszych stron. Pozwoli to na udoskonalenie funkcjonujących już narzędzi i zmodyfikowanie ich w taki sposób, aby przede wszystkim mogły skutecznie maksymalizować zyski.

Tworzenie programu lojalnościowego powinno się opierać na właściwym zaplanowaniu i realizacji najważniejszych celów oraz zabezpieczeniu w tym celu niezbędnych środków finansowych. Należy również skupić się na korzyściach dla klientów i budowaniu z nimi długoterminowej relacji opartej na profitach. Gotowy program lojalnościowy powinien przede wszystkim zapewniać wygodę oraz satysfakcję klientom przy jednocześnie rozsądnych kosztach jego przygotowania po stronie organizatora. Z czysto technicznego punktu widzenia, stworzenie dobrego programu lojalnościowego nie wymaga wielkich nakładów. Istotnym elementem całego systemu lojalnościowego jest na pewno sama fizyczna karta, służąca do zbierania przez uczestników punktów premiowych za zakupy. Pewne nakłady będą również potrzebne na przygotowanie i wdrożenie odpowiedniej strony internetowej i aplikacji mobilnej. Wszystko to po to, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, a przy tym maksymalnie ułatwić sam proces zdobywania i rejestrowania punktów.

Uczestnik programu, który zostawił fizyczną kartę w domu, ma ją jednak de facto zawsze przy sobie w postaci jej elektronicznego odpowiednika, czyli lojalnościowej aplikacji mobilnej.

Marketing lojalnościowy powinien stanowić istotę każdej firmy, a nie być wyłącznie jednym z wielu projektów realizowanych w ramach promocji produktowej. Zaangażowanie całej organizacji w to przedsięwzięcie jest podstawowym elementem składowym sukcesu programu lojalnościowego. Jego wdrożenie powinno być holistyczne i interdyscyplinarne. Wszyscy pracownicy firmy muszą rozumieć ideę prowadzenia programu lojalnościowego i dążyć do wspólnego celu – zaoferowania grupie docelowej największej możliwej wartości z uczestnictwa w nim. Warto pamiętać, aby całe przedsięwzięcie rozpatrywać w kategorii inwestycji, a nie kosztów. Dzięki temu firma zmaksymalizuje wartość całego projektu, zapewniając sobie stabilne zyski i kompleksową realizację strategii budowy większej lojalności wśród uczestników programu.

lp - Dlaczego grywalizacja 
powinna stać się częścią programu lojalnościowego?

Dlaczego grywalizacja
powinna stać się częścią programu
lojalnościowego?

Potrzeba tworzenia programów lojalnościowych opartych na grywalizacji jest następstwem coraz mniejszego angażowania grupy docelowej przez dotychczas stosowane programy typu stand-alone.

Systematycznie wzrasta świadomość klientów, którzy oczekują coraz bardziej interesujących sposobów interakcji z markami. W efekcie program lojalnościowy nie stanowi już wyłącznie jednej ze strategii wsparcia sprzedaży, lecz coraz częściej ma formę świetnej zabawy z atrakcyjnymi nagrodami. Grywalizacja w programie lojalnościowym pozwala nawiązywać relacje i scalać emocjonalnie markę z uczestnikami.


Grywalizacja w programach
lojalnościowych:

zwiększa liczbę rejestracji w programie
intensyfikuje wielkość konwersji oraz sprzedaży poprzez większe zaangażowanie grupy docelowej
mobilizuje uczestników do angażowania się za pomocą nagród i innych korzyści
kreuje entuzjastów marki, którzy stają się jej potężnymi ambasadorami
Warto podkreślić, że mechanizmy wdrażania grywalizacji w programy lojalnościowe nie polegają wyłącznie na przyznawaniu uczestnikom fizycznych nagród. Równie dobrymi motywatorami są korzyści niematerialne, jak np. wszelkiego rodzaju achievementy, czyli osiągnięcia, a także możliwość sprawdzania swojej pozycji w rankingu, zdobytych statusów lub osiągnięć.

lp - realizacje

Realizacje
programów lojalnościowych.
 Programy B2B
Klub Partnerów
Shell Helix
Przygotowany przez nas dla marki Shell zintegrowany program lojalnościowy i motywacyjny Klub Partnerów Shell Helix został skierowany do partnerów biznesowych koncernu, czyli przede wszystkim warsztatów, dystrybutorów oraz pracowników obu tych podmiotów. Uczestnicy Klubu Partnerów Shell mają do dyspozycji starannie przemyślaną mechanikę programu, prosty i intuicyjny interfejs, który doskonale współpracuje z urządzeniami mobilnymi, a także posiada atrakcyjny projekt graficzny oraz specjalną, wymienialną na nagrody walutę. W programie przewidziano również szeroką gamę aktywności w formie ankiet lub quizów. Klub Partnerów Shell przyniósł wymierne korzyści zarówno dla uczestników programu, jak i dla samej marki.
Klub Partnerów Shell Helix
ContiOne
Dla marki Continental zrealizowaliśmy program lojalnościowy ContiOne skierowany do jej partnerów. Jego głównym celem było skuteczne wsparcie warsztatów samochodowych będących partnerami marki za pomocą nagradzania ich za konkretne aktywności. Uczestników programu ContiOne nagradzano dwiema walutami za podejmowanie konkretnych działań w ramach programu. Każdą z wybranych walut uczestnik mógł wymienić na gadżety Continental lub produkty z bogatego katalogu nagród Motivation Direct. Program partnerski ContiOne okazał się skutecznym sposobem na zainteresowanie uczestników nowymi technologiami oferowanymi przez markę, natomiast nagradzanie partnerów za zakup produktów marki Continental zwiększyło sprzedaż promowanego asortymentów.
ContiOne
Elektroklub
Przygotowany przez Motivation Direct z inicjatywy Schneider Electric, Signify oraz NKT program partnerski z punktami, pod nazwą Elektroklub, skierowany został do instalatorów, a jego głównym założeniem było zaangażowanie uczestników w zakup produktów objętych programem oraz zachęcenie ich do udziału w szkoleniach branżowych. Każdy z uczestników wykonujący zadania w ramach programu lojalnościowego, zostaje nagrodzony punktami za aktywność, które może wymienić na cenne nagrody dostępne w katalogu lub doładowanie karty płatniczej. Wprowadzony przez nas program lojalnościowy Elektroklub stał się skutecznym sposobem na reaktywizację obecnych uczestników i pozyskanie nowych instalatorów.
Elektroklub
 Programy B2C
Costa Coffee
Dla Costa Coffee stworzyliśmy efektywną platformę lojalnościową, dzięki której możliwa była szybka zmiana dotychczasowej obsługi programu za pomocą tradycyjnej karty lojalnościowej na wygodną aplikację mobilną. Uczestnicy programu, zarówno nowi, jak i dotychczasowi, mogli w prosty sposób przenieść zgromadzone punkty z plastikowej karty lojalnościowej do nowej aplikacji mobilnej, co znacząco podniosło ich komfort korzystania z programu. Głównym celem programu Costa Coffee stało się nagradzanie uczestników „ziarnami” za podjęcie konkretnych aktywności, np. zakupów w kawiarniach Costa Coffee. Zgromadzone punkty uczestnicy mogą wymienić na kupony rabatowe do wykorzystania w firmach partnerskich. Zamiana tradycyjnej plastikowej karty ze stemplami na nowoczesną aplikację mobilną Costa Coffee to wygoda i nowoczesne podejście do programu lojalnościowego, odpowiadające na potrzeby dzisiejszych konsumentów.
Costa Coffee
CityFit
Dla CityFit zrealizowaliśmy program wykorzystujący elementy grywalizacji. Głównymi założeniami programu było zwiększenie retencji wśród obecnych klientów, usprawnienie komunikacji z klientem, zbudowanie społeczności wokół marki oraz zachęcanie klientów do przychodzenia na siłownie w godzinach 10-17. Program został przygotowany na podstawie elementów grywalizacji,  dzięki czemu możliwe jest wykorzystanie zalet współzawodnictwa uczestników w sportowych zmaganiach na siłowniach. Za podejmowane aktywności klienci są nagradzani wirtualną walutą FitCoin (np. za regularny zakup karnetów lub wykonywanie określonych zadań na siłowni).
CityFit

Napisz
do nas

Zadzwoń (22) 201 24 56
Formularz domyślny

Zapewniamy Państwu możliwość skorzystania z prawa do rezygnacji z otrzymywania informacji handlowych bez podawania przyczyny. Z prawa do rezygnacji można skorzystać poprzez kontakt z nami w drodze wiadomości mailowej na adres info@motivationdirect.pl. W przypadku rezygnacji z otrzymywania informacji handlowych Państwa wniosek o rezygnację rozpatrzymy w najkrótszym możliwym terminie. Tym samym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przekazywania mi informacji handlowych związanych z funkcjonowaniem serwisu za pośrednictwem ww. wybranych przeze mnie kanałów komunikacji.

Motivation Direct Sp. z o.o.

02-607 Warszawa, ul. Czeczota 31

tel +48 22 201 24 56

info@motivationdirect.pl

Diament miesięcznika Forbes 2017 Diament miesięcznika Forbes 2017 Gazele Biznesu 2017 - Puls Biznesu Technology Fast 50 2016 Central Europe - Deloitte


Używamy polityki cookies , brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację
Stopka prawa