4 sposoby na pozyskanie i zatrzymanie świątecznych klientów dzięki programom lojalnościowym
Większość firm zajmujących się handlem co roku zwraca szczególną uwagę na okres świąteczny. Dlaczego tak się dzieje? Dane statystyczne podają, że ok. 20% rocznej sprzedaży ma miejsce właśnie w ostatnich dwóch miesiącach w roku. Zdecydowanie niewiele firm koncentruje uwagę na tym, jak zatrzymać klientów po wzroście jaki występuje w świątecznym okresie. Czy wiesz, że możesz do tego wykorzystać programy lojalnościowe? Wyjaśniamy jak to zrobić. Zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Przyciągaj uwagę w przemyślany sposób
- Programy lojalnościowe: co z okresem poświątecznym?
Przyciągaj uwagę w przemyślany sposób
Znasz swoich klientów, postaraj się zrozumieć ich plany sezonowe. Masz doskonałą okazję zainspirować ich do umieszczania określonych produktów na swoich listach zakupowych. W ten sposób możesz zaplanować programy lojalnościowe tak, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Oto kilka sposobów na planowanie świątecznych promocji.
- Zachęć klientów do dzielenia się planami zakupów świątecznych, możesz to zrobić np. poprzez ankietę, która pokaże Ci, jakie trendy panują w tegorocznych świątecznych zakupach, dzięki temu będzie Ci łatwiej skierować swoją ofertę do klientów. Dobrym pomysłem jest udostępnienie podglądu wyselekcjonowanych list prezentów, przykuje to uwagę odbiorców i zmotywuje ich do zrobienia zakupów, by wygrać konkretne nagrody.
- Masz grono lojalnych klientów? Daj im coś przed świętami! Dobrym pomysłem jest zapewnienie wcześniejszego dostępu do katalogu nagród i daty rozdania nagród wyłącznie dla stałych klientów. Odbiorca, który regularnie korzysta z Twoich usług, na pewno poczuje się doceniony, jeśli dostanie coś od Ciebie jako „pierwszy”. Oczywiście takie działanie doskonale sprawdzą się w aktualnie prowadzonych programach lojalnościowych.
- 10 interesujących statystyk o programach lojalnościowych część I
- Programy lojalnościowe to nie tylko nagrody – czyli jak pomaganie innym zwiększa zaangażowanie użytkowników
- Nauka przez rozrywkę, czyli edukacja w programach lojalnościowych (nie tylko w szkołach)
Programy lojalnościowe: co z okresem poświątecznym?
Święta to bardzo istotny moment zakupowy, ale zazwyczaj tuż po nich zainteresowanie zakupami spada. Co zrobić żeby utrzymać zainteresowanie klientów również w okresie poświątecznym?
- Zacznij od wdrożenia programu lojalnościowego dla klientów. Programy lojalnościowe dla klientów są skuteczne, nagradzają za zakupy w Twojej firmie, dzięki czemu użytkownicy chętniej wracają do Twojej marki. Ten ruch jest szczególnie istotny w przypadku marek konkurujących na zatłoczonym rynku.
- Rozpocznij nową kampanię w styczniu. Jeśli masz już programy lojalnościowe, warto do nich dołożyć coś nowego właśnie na początku nowego roku! W tym okresie wiele osób wymyśla postanowienia noworoczne, jeśli Twoja firma może pomóc klientom w osiągnięciu tych celów, to będzie świetny sposób na zbudowanie silnych relacji między nimi a marką. Skieruj kampanię do osób biorących udział w Twoich programach lojalnościowych i zwiększ ich zaangażowanie!
Skoro już wiesz jak przyciągnąć uwagę swoich klientów, a także zatrzymać ich na dłużej, nie zwlekaj! Wykorzystaj nasze wskazówki w praktyce, a Twoja sprzedaż na pewno utrzyma się na wysokim poziomie nie tylko podczas świątecznego szaleństwa zakupowego.