Podsumowanie roku 2024 w Motivation Direct: najważniejsze osiągnięcia i wydarzenia
Motywacja do dołączania do programów lojalnościowych i angażowania się w nie zmieniała się na przestrzeni lat. Ogromny wpływ na to zjawisko ma między innymi sytuacja gospodarcza, ale także rozwój technologii oraz zmiana zachowań konsumenckich.
Spis treści
- Lojalność klientów w 2024 roku – trendy
- Co najbardziej wpływało na lojalność klientów w 2024 roku?
- Motivation Direct – najważniejsze wydarzenia
Lojalność klientów w 2024 roku – trendy
Znajomość bieżących trendów jest kluczowa w optymalizacji efektywności programów lojalnościowych, to podstawa budowania strategii i rozwoju biznesu. Na jakie trendy dotyczące lojalności klientów w 2024 roku warto zwrócić uwagę?
- Wzrost zainteresowania programami z elementami grywalizacji,
- Rosnąca popularność e-voucherów oraz nagród, które odpowiadają na indywidualne potrzeby,
- Krótsza ścieżka pozyskiwania punktów w programie lojalnościowym,
- Niższa częstotliwość zakupów, związana z gromadzeniem punktów i oczekiwaniem na atrakcyjne promocje,
- Marketing lojalnościowy skupiał się na poprawie wartości życiowej klienta (CLV), obniżeniu odpływu klientów, zwiększeniu częstotliwości zakupów,
- W przypadku większości firm budżety na marketing lojalnościowy uległy w 2024 roku wzrostowi lub utrzymały się na podobnym poziomie, co rok wcześniej,
- W ramach programów lojalnościowych najczęściej inwestowano w grywalizację oraz automatyzację marketingu.
Warto dodać, że rynek programów lojalnościowych nadal jest silny, nawet mimo spowolnienia gospodarczego – szacuje się, że do 2030 roku osiągnie 12,07 mld USD.
Co najbardziej wpływało na lojalność klientów w 2024 roku?
Istnieje cały szereg trudnych do przewidzenia czynników, wpływających na lojalność klientów lub powodujących odwrócenie się od marki – warto wspomnieć choćby o kryzysie lojalnościowym wywołanym przez pandemię i związanymi z nią zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Co miało największy wpływ na lojalność konsumencką w 2024 roku?
- Jakość produktów lub usług,
- Stosunek jakości do ceny,
- Wysoki poziom obsługi klienta,
- Niezawodność.
Warto nadmienić, że czynniki te są wymieniane zarówno przez przedstawicieli firm, jak i przez samych konsumentów. Jeżeli chodzi o powody odwrócenia się od marki, w 2024 roku były to głównie złe doświadczenia z produktem lub usługą oraz negatywne wrażenia podczas obsługi klienta.
Motivation Direct – najważniejsze wydarzenia
Rok 2024 to dla Motivation Direct wiele ciekawych realizacji przygotowanych w zgodzie z bieżącymi trendami i wymaganiami rynkowymi. Jedną z nich była loteria Shell, która nie tylko pozwoliła na realizację celów sprzedażowych, ale również pozytywnie wpłynęła na wizerunek firmy. Kolejną realizacją była m.in. kolejna edycja BLIKOMANII – największej loterii popularyzującej system płatności mobilnych.
W 2024 roku skupialiśmy się również na pozyskiwaniu i przekazywaniu wiedzy – m.in. uczestniczyliśmy w konferencji Gamification Europe 2024. Nasi specjaliści odpowiadali na najbardziej palące problemy, pomagali poznać tajniki strategii trackowania użytkownika w erze cookieless, udzielali wyczerpujących odpowiedzi na pytanie, jak wynagradzać w dobie transformacji cyfrowej – wszystko w ramach webinarów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
Warto wspomnieć m.in. o konkursie Loyalty Heros 2024, w którym Motivation Direct zwyciężyło w kategorii „The Best Loyalty Program B2B”. A to po raz kolejny potwierdziło utrzymanie przez Motivation Direct pozycji lidera w zakresie kompleksowej organizacji programów lojalnościowych, motywacyjnych, konkursów oraz loterii.
Przy tym wszystkim nie zapominaliśmy również o naszych Klientach i ich bezpieczeństwie, stąd starania o uzyskanie certyfikatu ISO 27001, które zakończyło się pozytywną oceną naszego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. To był ciekawy rok, pełen wyzwań i zdobywania cennej wiedzy, rozwijania nowych oraz dotychczasowych projektów. Nie możemy doczekać się tego, co przyniesie 2025, a zapowiada się równie interesujący.