Program lojalnościowy dla hotelu – nagrody lojalnościowe dla stałych gości
Dowiedz się, na czym może polegać program lojalnościowy dla hotelu i jakie nagrody lojalnościowe dla stałych gości pozwolą zwiększyć liczbę odwiedzin w Twoim obiekcie!
Spis treści
- Program lojalnościowy w hotelu
- Nagrody lojalnościowe dla stałych gości
- Korzyści z wprowadzenia programu lojalnościowego w hotelu
Program lojalnościowy w hotelu
Branża turystyczna jest specyficzna i musi mierzyć się z wieloma trudnościami – od konkurencji i kiepskich warunków pogodowych, po inflację. W związku z trudnymi do przewidzenia czynnikami rotacja jest spora, kolejne punkty znikają z map, a w ich miejsce pojawiają się nowe. Do teraz turystyka odczuwa efekty paraliżu związanego z COVID-19, z którego nie wszystkim firmom udało się wyjść obronną ręką. Właśnie dlatego szczególnie hotele powinny dbać o lojalność swoich klientów i utrzymywanie z nimi relacji.
Takie podejście może przynieść firmie szereg korzyści – jak już wspomniano, lojalny klient często jest gotów zapłacić wyższą cenę za pobyt w miejscu, do którego jest przywiązany, to jednak nie wszystko. Bardzo istotne są również korzyści pod kątem marketingowym, bo kto lepiej zareklamuje dany hotel, niż osoba, która faktycznie tam była i której rekomendacje w związku z tym są autentyczne? Lojalny klient jest również z założenia bardziej wyrozumiały w stosunku do ewentualnych niedociągnięć, co wpływa na liczbę reklamacji, a co za tym idzie – na opinię o obiekcie.
Nagrody lojalnościowe dla stałych gości
Program lojalnościowy dla klientów hotelowych powinien być na tyle efektywny, by korzyści z relacji zbudowanej na tej podstawie dotyczyły obu stron. Tylko takie podejście zapewni korelację z celami biznesowymi. Warto starannie przemyśleć, za co klienci będą nagradzani, nie powinny to być aktywności wymagające dużego wysiłku, czasu lub wysokich nakładów finansowych. Nagrody lojalnościowe dla stałych gości mogą być przyznawana na przykład za:
- Dokonanie rezerwacji,
- Podjęcie akcji w aplikacji,
- Skorzystanie ze strony internetowej,
- Zapisanie się na newsletter,
- Częste rezerwacje,
- Korzystanie z hotelowej restauracji,
- Korzystanie z usług dodatkowych,
- Polecenie znajomym.
Warto pamiętać, że zasady otrzymywania nagród powinny być klarowne, wszelkie wątpliwości mogą przynieść odwrotny skutek i wręcz zniechęcić uczestników. Programy lojalnościowe dla gości hotelowych mogą opierać się na przyznawaniu punktów, które można przeznaczyć m.in. na rezerwację, posiłki, czy zakupy w hotelu, klienci z pewnością docenią też zniżki na lokalne atrakcje oraz możliwość wypłaty cashback.
Bardziej rozbudowane programy mogą zapewniać gościom szersze udogodnienia – od bezpłatnego parkingu, czy możliwości późniejszego wymeldowania, po gwarancję stałej ceny.
Korzyści z wprowadzenia programu lojalnościowego w hotelu
Wprowadzenie zrozumiałego programu lojalnościowego przynosi szereg korzyści, w szerszej perspektywie jest to sposób nie tylko na utrzymanie stałej grupy klientów, ale wręcz na zwiększenie liczby odwiedzin, dzięki poleceniom. Oprócz tego nagrody dla stałych klientów to dla hotelu realna szansa na:
- Wzmocnienie lub utrzymanie pozycji rynkowej,
- Maksymalizację zysków,
- Bardziej efektywną strategię sprzedaży,
- Większą stabilizację.
Osiągnięcie wymienionych korzyści wymaga jednak odpowiedniego podejścia. Warto przede wszystkim określić profile grup docelowych, dokonać segmentacji i do nich dobrać katalogi nagród, a także zadbać o odpowiednią promocję programu. Nie mniej ważne od dobrej strategii jest zaopatrzenie się w odpowiednie narzędzia do zarządzania programem lojalnościowym jak rozwiązania opracowane przez Motivation Direct.
Specjalnie opracowane moduły pomogą w automatyzacji działania programu lojalnościowego, a także umożliwią szybką analizę wyników i efektywne zarządzanie nim. Nasze narzędzia to łatwy i szybki sposób na stworzenie maksymalnie angażującego programu lojalnościowego, spójnego z wizerunkiem hotelu.