Strategia na sukces sprzedażowy - loterie w programach lojalnościowych!
Loteria w programie lojalnościowym? Zdecydowanie tak! Nie ma żadnych wątpliwości, że to jedna z najbardziej skutecznych akcji promocyjnych zwiększających sprzedaż, oczywiście, pod warunkiem że zostanie prawidłowo przygotowana. Efektywne opracowanie takiej aktywności wymaga starannego planu, kreatywności oraz uwzględnienia oczekiwań uczestników. To, co jest proste, nie zawsze jest łatwe, jednak w tym przypadku jest naprawdę opłacalne!
Spis treści
- Loterie w programach lojalnościowych
- Loteria - strategia na sukces, która rekrutuje kupujących
- Loteria - strategia na sukces, która wspiera lojalność i sprzedaż
Loterie w programach lojalnościowych
Loterie angażują konsumentów, budując między nimi a marką długofalowe relacje, a także znacząco zwiększają sprzedaż produktów / usług. Z kolei programy lojalnościowe zapewniają szybkie i bezproblemowe dotarcie do potencjalnych odbiorców, wdrożenie konkretnej akcji promocyjnej i przyznanie zwycięzcom nagród. Synergia doskonała!
W Polsce za legalne uznaje się cztery typy loterii - promocyjną, audioteksową, fantową oraz pieniężną (przepisy ustawy o grach hazardowych). Zdecydowanie najpopularniejszą z nich jest loteria promocyjna, mająca postać krótkoterminowej akcji (gry hazardowej) skierowanej do osób powyżej 13. roku życia.
W tym przypadku, aby wziąć udział w loterii promocyjnej, należy przede wszystkim być uczestnikiem programu lojalnościowego oraz dokonać zakupu promowanego produktu lub usługi. Zwycięzcy są wyłaniani w drodze losowania i premiowani nagrodami rzeczowymi lub pieniężnymi. Jednak to nie wszystko. Zwycięzca loterii może również zyskać punkty, które następnie wymieni na preferowane nagrody z katalogu. Takie rozwiązanie to niewątpliwie duże ułatwienie pod względem logistycznym.
Loteria - strategia na sukces, która rekrutuje kupujących
Prawidłowo zaprojektowana i wdrożona loteria wspierająca program lojalnościowy to obecnie kluczowe narzędzie marketingowe, które nie tylko zwiększa sprzedaż, ale również poprawia wizerunek marki oraz przyciągają nowych klientów.
Co więcej, jeśli dysponujesz już aktywnym programem lojalnościowym w swojej firmie, to posiadasz również gotową bazę odbiorców, a także odpowiednią platformę komunikacyjną do informowania klientów o organizowanej loterii. Programy lojalnościowe stanowią więc idealną bazę do prowadzenia skutecznych loterii.
Konstruując regulamin loterii tak, aby do udziału w niej niezbędna była rejestracja w programie lojalnościowym, zyskujesz dostęp do kolejnych danych potencjalnych klientów.
Loteria - strategia na sukces, która wspiera lojalność i sprzedaż
Loterie można z sukcesem wykorzystać do przyciągać nowych uczestników programu lojalnościowego i budowania wśród nich silnych więzi z Twoją marką. Loterie wspierają programy lojalnościowe na cztery podstawowe sposoby:
- Wzmacniają oddziaływanie programu – loteria podnosi sprzedaży, ponieważ skutecznie nakłania do częstszych oraz większych zakupów.
- Zapewniają dostęp do atrakcyjnych nagród – przeważnie w programach lojalnościowych wartość benefitów nie przekracza kwoty 2000 zł brutto. Loteria daje jednak szansę na zdobycie nagród o wiele większej wartości (np. samochodu, wycieczki zagraniczne itp.). Taka oferta może zainteresować m.in. osoby, które dotychczas pozostawały nieaktywne w tej sferze.
- Pomagają zyskać cenny feedback – loteria rozbudza zainteresowanie oraz pozwala na odnowienie kontaktu z odbiorcami, dając im np. możliwość wyrażenia swojego zdania na temat całej akcji.
- Eliminują rezerwy bilansowe – uczestnicy loterii wymieniają zgromadzone punkty nie na nagrodę, ale na szansę wygrania. Dzięki temu możesz łatwo uporać się z rezerwami bilansowymi figurującymi w sprawozdaniach jako wyemitowane, niewymienione punkty.
Atrakcyjna loteria to od lat silny bodziec dla konsumenta, który skłania go do wyboru tej konkretnej marki. Loteria sprawia, że kupuje on produkt, o którym nawet wcześniej nie myślał, po czym chętnie kupuje go znów w przyszłości.
Loterie zawsze stanowią wartość dodaną dla Twojego biznesu i strategię na sukces rynkowy, zapewniając klientom szansę wygrania atrakcyjnych nagród pieniężnych lub rzeczowych bez zbędnego wysiłku.