Święta w programach motywacyjnych
Programy motywacyjne w sezonie świątecznym 2021/2022 odegrają kluczową rolę. W 2020 roku, ze względu na pandemię działania promocyjne były mocno ograniczone, jak zresztą same zakupy świąteczne. W tym roku, według prognoz, ma być inaczej, dlatego warto mieć na uwadze optymalne dostosowanie programów motywacyjnych do Covidowej rzeczywistości. Jak to zrobić? Przekonaj się!
Spis treści
- Jak zwiększyć skuteczność programu lojalnościowego?
- 1. Uruchom program motywacyjny przed świętami
- 2. Wprowadź zniżki na święta
- 3. A może trochę grywalizacji w programie motywacyjnym?
- Wykorzystaj święta w swoim programie motywacyjnym
Jak zwiększyć skuteczność programu lojalnościowego?
-
1. Uruchom program motywacyjny przed świętami
Walka o klienta w szczycie sezonu będzie toczyć się głównie w Internecie, właśnie dlatego firmy, które wypracowały solidną strategię omnichannelową będą mieć przewagę. Sezon świąteczny to najlepszy moment na to by programy motywacyjne wystartowały lub zostały zmodernizowane. Promowanie nagród świątecznych to świetny sposób na zachęcenie do nowych rejestracji i zwiększenie samej sprzedaży.
2. Wprowadź zniżki na święta
Uruchomienie programu to nie wszystko. Programy motywacyjne to dla większości klientów zniżki. Konkursy i loterie są jak najbardziej odpowiednim sposobem na zaangażowanie odbiorców, ale to co jest dla nich naprawdę ważne to świąteczne rabaty. W okresie świątecznym konsumenci chcą zaoszczędzić pieniądze, wydatków mają przecież dużo, dlatego zniżki w tym okresie są niezwykle ważne. Jeśli dasz swoim klientom możliwość udziału w promocji świątecznej, zwiększysz szansę na zakup produktów właśnie w Twoim sklepie! Prostym sposobem na realne uświadomienie różnicy cenowej jest pokazanie np. w aplikacji cen ze zniżką dla osób, które należą do programu i cen bez zniżki. Klienci chętniej kupią produkt, jeśli przy okazji mogą zaoszczędzić.
3. A może trochę grywalizacji w programie motywacyjnym?
Bez względu na to, które święto się zbliża, granie w gry zawsze sprawia, że programy motywacyjne są chętniej odwiedzane a klienci mocniej zaangażują się w taka formę rozrywki. Gamifikowane elementy programu świetnie sprawdzają się w okresie przedświątecznym. Jak wprowadzić do programu motywacyjnego elementy grywalizacji? Podajmy kilka przykładów:
- karuzela z nagrodami: rotacyjna lista nagród programu lojalnościowego na stroni, którą często się aktualizuje o nowe oferty i korzyści
- świąteczne koło nagród: członkowie mogą wydać kilka punktów, by móc zakręcić kołem nagród o dedykowanym świątecznym wyglądzie – wszystko po to, żeby mogli wygrać bonusy punktowe, kupony lub drobne gratisy przy następnym zakupie
- kalendarz nagród: programy motywacyjne mogą działać podobnie jak tradycyjny kalendarz adwentowy. Ta forma promocji to szereg nagród i korzyści z programu lojalnościowego, które są wprowadzane każdego dnia a ich ważność trwa tylko przez 24 godziny.
Więcej na temat grywalizacji możesz przeczytać tutaj: oferta.
Wykorzystaj święta w swoim programie motywacyjnym
Czy wiesz, że ponad połowa konsumentów odkłada swoje punkty lojalnościowe w ciągu roku i wykorzystuje je właśnie w okresie świątecznych zakupów? To znak, że programy motywacyjne są w tym okresie skuteczne. Warto w takim razie zacząć promować swoje programy wcześniej, po to by Twoi klienci wykorzystali swoje punkty właśnie w święta!