Blog
22 kwietnia 2021

10 interesujących statystyk o programach lojalnościowych część II

Dane liczbowe nie kłamią: obecna baza klientów marki odgrywa kluczową rolę w generowaniu sukcesu firmy. Lojalni klienci dokładnie wiedzą, co dana marka ma do zaoferowania i bardzo często stają się jej ambasadorami w Internecie. Warto więc skoncentrować uwagę na podniesieniu poziomu ich zadowolenia. Zapraszamy do poznania II części interesujących statystyk dotyczących programów lojalnościowych. Dzięki tej praktycznej wiedzy, budowanie skutecznych strategii komunikacyjnych stanie się łatwiejsze. Zaczynamy!

Spis treści

  • 1.Statystyki o programach lojalnościowych – wartość lojalności
  • 2.Statystyki o programach lojalnościowych – obsługa klienta
  • 3.Statystyki o programach lojalnościowych – nowości
  • 4.Statystyki o programach lojalnościowych – niespodzianki
  • 5.Statystyki o programach lojalnościowych – mistrzowie lojalności

1.Statystyki o programach lojalnościowych – wartość lojalności

Dlaczego tak ważna jest troska o obecnych klientów? Znamy odpowiedź:
• lojalni klienci firmy wydają o 67% więcej niż nowi (MARKINBLOG)
82% firm przyznaje, że utrzymanie klientów jest tańsze niż przejęcie nowych (MARKINBLOG)
• w rzeczywistości pozyskanie nowych klientów kosztuje 5 razy więcej niż zatrzymanie obecnych (Forbes)
• ok 50% lojalnych klientów opuściło firmę i przeszło do konkurenta, który był w stanie lepiej dopasować się do ich indywidualnych potrzeb (InMoment)
5% wzrostu utrzymania dotychczasowych klientów przynosi co najmniej 25% więcej zysku (Bain&Company)

2.Statystyki o programach lojalnościowych – obsługa klienta

Duża konkurencja na rynku sprawia, że odbiorcy stają się bardziej świadomi nie tylko swoich praw, ale i oczekiwań. Jakość oferowanej przez firmy obsługi klienta staje się kluczem do sukcesu:
69% amerykańskich klientów twierdzi, że wydałoby więcej dla firmy z lepszą obsługa klienta (American Express)
93% klientów prawdopodobnie dokona kolejnych zakupów w firmach, które oferują doskonałą obsługę klienta (HubSpot Research)
90 % klientów dzieli się własnymi doświadczeniami związanymi z obsługą klienta z innymi (HubSpot Research)

3.Statystyki o programach lojalnościowych – nowości

Programy lojalnościowe nie mogą stać w miejscu. Klienci oczekują nowych doznań i doceniają marki, które stawiają na nowoczesność:
79% użytkowników uważa, że interaktywne rodzaje treści, np. quizy i gry, są dla nich bardzo interesujące i zwiększają atrakcyjność całej marki (Outgrow)
77% klientów chętniej wybiera marki, które aktywnie proszą o ich opinie, np. w formie interaktywnych ankiet (Microsoft)
57% klientów deklaruje chęć zaangażowania się w program lojalnościowy za pośrednictwem urządzenia mobilnego (Bond)

4.Statystyki o programach lojalnościowych – niespodzianki

Element pozytywnego zaskoczenia potrafi mocniej związać klientów z marką. Dlaczego niespodzianki są atrakcyjne?
60% klientów twierdzi, że nieoczekiwane nagrody są największym powodem, dla którego pozostają lojalni danej marce (SAP)
54% klientów porzuci markę, jeśli ta nie będzie im dostarczać interesujących treści oraz odpowiednich kuponów (Fundera)
75% konsumentów oczekuje, że marki będą w większym stopniu przyczyniać się do ich dobrego samopoczucia i jakości życia (Havas)

5.Statystyki o programach lojalnościowych – mistrzowie lojalności

Warto poznać przykłady firm, które w doskonały sposób dbają o swoich lojalnych klientów:
Starbucks – lojalni klienci tej marki wydają prawie 3 razy więcej niż pozostali konsumenci. Marka odnotowała wzrost przychodów o 2,65 miliarda dolarów, dzięki korzystaniu z programu nagród (Zinrelo)
Apple – dane statystyczne pokazują, że marka ta może pochwalić się ogromnym wynikiem lojalności: aż 91% (Apple Insider)
Amazon – aż 85% członków programu lojalnościowego odwiedza Amazon minimum raz w tygodniu (BarnRaisers)
Samsung - 86% klientów twierdzi, że pozostaną w przyszłości lojalni wobec marki (99 Firms)


Dane statystyczne pozwalają poznać realia, które wiążą się z praktycznym funkcjonowaniem programów lojalnościowych. Opinie klientów pozwalają w prosty sposób dostosować ofertę do rzeczywistego zapotrzebowania. Mamy nadzieję, że zebrana porcja najlepszych statystyk dotyczących programów lojalnościowych będzie stanowić podstawę do budowania skutecznych strategii marketingowych.

Sprawdź, jak wygląda I część artykułu o statystykach programów lojalnościowych